- wie ben ik?
- luisteren
- veiligheid met schoolregels
- verantwoordelijkheid
- zelfbeheersing
- opkomen voor jezelf
- zelfvertrouwen
- buitensluiten / pesten
- groepsvorming
- commentaar geven / ontvangen
- omgaan met elkaar
- cyberpesten
- je doel bereiken
Alle leerlingen van de brugklas vullen voor de herfstvakantie een schoolvragenlijst in. Dit is een enquête die inzicht geeft in het welbevinden van een leerling. De mentoren en de intern begeleiders bespreken de uitslagen. Vervolgens wordt iedere leerling uitgenodigd door de mentor voor een gesprek. Als daaruit blijkt dat de leerling meer begeleiding nodig heeft op sociaal emotioneel vlak, volgt een intakegesprek en worden de ouders geïnformeerd.
De betreffende leerlingen worden ingedeeld, afhankelijk van de behoefte, in het trainingsprogramma Super-Sterk of in het programma Super-Sociaal. Deze trainingen starten in januari / februari en bieden een verdieping van de onderwerpen van het basisprogramma, zoals hierboven beschreven.